המטה הדתי ב"העבודה" מבקש התחשבות: הפריימריז בטז' תמוז

    איתי גדסי No Comments on המטה הדתי ב"העבודה" מבקש התחשבות: הפריימריז בטז' תמוז

    המטה הדתי במפלגת "העבודה" מבקש: דחו את תאריך הפריימריז: "אין צורך להכביר מילים כי אחת מהחולשות של המפלגה בשנים האחרונות הינה ניתוקה התדמיתי ממסורת ישראל ומערכי היהדות"

    "העבודה"
    9:04
    02.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on בניגוד לדעה הרווחת: למה באמת היהודים לא עלו לארץ לפני השואה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במכתב שנשלח מטעם המטה הדתי במפלגת "העבודה" מבקשים חברי המטה לשנות את התאריך לסיבוב השני בבחירות המקדינמות במפלגה זאת משום שהתאריך המיועד נקבע לטז' תמוז – יום לפני יז' בתמוז.

    "לאחרונה פורסם באתר המפלגה כי "הסיבוב השני" בבחירות המקדימות צפוי להתקיים ביום ב' ט"ז בתמוז (10.7.17), כבר לפני מספר חודשים פנה המטה הדתי למזכ"ל המפלגה, לאור ההחלטה לקיים את הבחירות באזור יוני – יולי והצביע על הבעייתיות של בחירות בשלושת השבועות שבין י"ז לתמוז לט' באב – 10.07 – 01.08 – הלוא היא תקופת "בין המצרים".

    "כאן המקום להודות למזכ"ל המפלגה, שהתייחס לפנייה בכובד ראש ואכן ניסו להתאמץ להקדים את הפריימריז עד כמה שניתן. מסתבר, כי אולי זו היא הסיבה שפורסם שתאריך הסיבוב השני הוקדם ליום ב' ט"ז בתמוז .(10.7.17). המאמצים הכנים שנעשו, לפי ההודעה שנוסחה באתר – לא פתרו את הבעיה. התאריך 10.7. יוצא אומנם לכאורה, יום לפני י"ז בתמוז. אבל זה רק על הנייר: בדיוק בערב שבו הבחירות מסתיימות – מתחיל יום האבל י"ז בתמוז. "צום" שפותח את תקופת "בין המצרים". אותו לילה נחשב ללילה של אבל (למרות שהצום מתחיל רק לפנות-בוקר). לא נערכים בו נישואין בציבור המסורתי ולא חגיגות".

    "ה"חגיגה הדמוקרטית", שאמורה מפלגת העבודה לערוך בלילה ובבוקר שלמחרת – חלות ביום הצום שבו אירע אחד האסונות הגדולים בעולם היהודי; אין זה נאה ויאה ש"חגיגות הניצחון" של המפלגה ייערכו ביום הצום. המנצח ותומכיו יעלצו וישמחו ביום בו אבל עם ישראל על חורבן מולדתו, ארץ ציון וירושלים. אין צורך להכביר מילים כי אחת מהחולשות של המפלגה בשנים האחרונות הינה ניתוקה התדמיתי – גם אם לא בפועל, ממסורת ישראל ומערכי היהדות".

    "החגיגה הדמוקרטית שתתקיים בדיוק ביום י"ז בתמוז תעמיק, לעניות דעתנו, את הנתק בינינו לבין ציבורים שלמים אשר רואים חשיבות גדולה ביותר בשמירת ההלכות הנוגעות לתקופת "בין המצרים" ושמירת צביונם הדתי-מסורתי. הצעתנו: ראוי יהיה שהנהגת המפלגה תבחן אפשרות להקדים ביום אחד את הסיבוב השני שיתקיים במקום ביום ב' 10.7. –שיוקדם ליום א' 9.7. כך נשדר שאנו קשובים לרחשי ליבם של הציבור המסורתי והדתי בישראל. אנו מאמינים שאי קיום בחירות בימים רעים אלו ע"פ המסורת תביא בעזרת השם למפלגת העבודה ולמנהיג שייבחר – מזל והצלחה בדרכם החדשה אחרי הפריימריז".



    0 תגובות